Sunday, January 11, 2009

DuNia kiTa bErbEza

kita punya hati untuk menyayangi...kita juga punya hati untuk merindui...namun,,kita tidak punya hati untuk memiliki...kita hanya punya ruang untuk menghargai...lumrah kehidupan,,ada pertemuan dan ada perpisahan...semuanya sudah tertulis dalam qada'dan qadar Nya...kita perlu redha dengan ketentuan iLahi...
kita ditemukan tanpa diduga...ketika waktu mendatangkan cinta...aku memilih dirimu...setiap denyut nadiku terdengar bisikan kasihmu...setiap hela nafas,,kau kurindu...begitu payah nak ku lelapkan mata...bayanganmu sering mengganggu lenaku...aku seperti terpukau dengan cintamu...begitu indah halaman cinta yang kita bina...
namun...di suatu saat...tiba-tiba,,jantungku seakan-akan berhenti berdegup...tiada hela nafas yang dirasai...tiada denyutan nadi yang berbunyi...aku mati di situ...di satu sudut,,aku diam terpaku...bisu tanpa bicara...masihkah ada aku di situ??...aku cuba bernafas...namun aku lemah di situ...hakikat yang perlu aku telan...perlukah aku mengiringinya ke dunia itu...dunia yang jauh di sana...
mengapa??mengapa aku dibiarkan sendirian...mengapa kau pergi dulu sebelum aku...aku terpaku menjadi kaku...bisikan-bisikan sekelilingku tidak langsung masuk ke dalam fikiranku...hanya bayanganmu yang ada di sini...aku mencari seribu jawapan disebalik seribu persoalan...mengapa kau tinggalkan aku di saat aku memerlukan dirimu...
kini aku kesepian...kita berda di dunia yang berbezaa...inilah ktentuan..aku bangkit dari kegelapan...kegelapan yang aku sendri bina...aku bawa bayanganmu mengiringi perjalanan hidupku...walaupun payah untuk aku teruskan kehidupan ini,,aku gagahkan jua...

No comments:

Post a Comment