Monday, March 9, 2009

~dua hari bersama mereka~


aku masih lagi lemah...lemah dengan air mata...aku tidak bisa melihat mereka menangis...aku perlu jadi kuat...aku perlu lebih kuat dari mereka...aku perlu tabah,,setabah hati Sumayyah...

saat aku melihat anak2 kecil itu,,bangkit subuh2 lagi,,bersama2 menunaikan solat taubat,,solat tahjud,, solat witir,, hati aku jadi sayup...bagaimana aku tidak bisa melakukannya,,sedangkan mereka,,anak2 kecil bisa melakukan...

(bingkisan dari blog diari muslimah)
Tabah jiwaku
Setabah umi Nabi Ismail
Mengendong bayinya yang masih merah
Mencari air penghilang dahaga
Di terik padang pasir merak
Ditinggalkan suami akur tanpa bantah
Pengharapannya hanya pada Allah
Itulah wanita Siti Hajar....


aku terfikir,, mampukah aku menjadi setabah itu...sekuat itu untuk menghadapi dugaan dalam kehidupan...


insyaAllah...

No comments:

Post a Comment